onsdag 18 november 2009

Marabous kampanj vill rädda julen!

Om du också har hört det ryktas om att Marabou ska förändra sin berömda Aladdin ask från 1939, så har det till min stora förfäran bekräftats om att det är sant. Anledningen är att till nästa år ska en ny chokladbit tillkomma i den röda asken och då måste en gammal försvinna. Vilken som får stanna och vilken som kommer att försvinna är nu upp till oss konsumenter. Marabous vill alltså inte riskera att ta bort en favorit. Förutom på Internet pågår kampanjen även i sociala medier och som tv-reklam. Skaparna av konceptet är Ogilvy som har tagit fram kampanjsajten, Prime pr har använts för sociala medier och Starcom är mediebyrå.

Besök Marabous kampanjsida och gör din röst hörd för att rädda julen hemma hos dig! Själv försöker jag rädda Gräddnougat:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar